Dariusz Mlącki malarstwo / teksty krytyczne
 
 

Dorota Grubba fragment tekstu, BWA Sopot

 

     

 

Dadaizm i medytacja migoczą w obrazach Dariusza Mląckiego. Podkreśla on sens wewnętrznej wolności, przy każdej kolejnej decyzji o dalszym działaniu. Mówi o znaczeniu oddziaływania poznawanych a fascynujących ludzi - jak dr Bożena Kowalska - i miejsc - jak Galeria Biała w Lublinie, czy wreszcie jak Otwarta Pracownia - "piękna idea niekomercyjnego miejsca (dająca możliwość) wystawiania sztuki w bezkontekście, co oznacza, że pokazywane prace są tym, czym są naprawdę. Jest to dla mnie wartość którą
trudno znaleźć gdzieindziej". Konfrontacja z szorstkimi i pięknymi w surowej malarskiej decyzji pracami przywraca smak "zwykłych" miejsc, dostrzeganie niekomercyjnej urody kartonowych pudełek i wykonywanych nietrwałych, chwilowych konstrukcji mieszkalnych, równie ważnych tematów obrazów - jak (zdradzający mauretańskie wpływy) pałac weneckich dożów.

W 2009 roku Darek Mlącki pokazał wystawę pt. "Nieustający zapach róż" - a na niej niezwykły obraz z wyobrażeniem okrytej różanym deseniem "babcinej" koperty. Powiedział: "chodzi o opakowania z dzieciństwa, zapachy, czyste emocje, tęsknoty. O nieustający zapach róż, o banał, w najczystszej formie. One ciągle pachną, a ja ciągle maluję."

 

 

 

 

 

 

 

 

Nieustający zapach róż / The Incessant Smell of Roses Katarzyna Jankowiak-Gumna

Rozmowa z Dariuszem Mląckim prowadzi Piotr Baumlass 2009

Kilka słów o Dariuszu Mląckim / Briefly on Darek Mlącki Jerzy Hanusek

Dariusz Mlącki, Możliwość istnienia przedmiotów nieistniejących, Oczy malarza Magdalena Ujma

O kilku sposobach oszukiwania sztuki Agnieszka Gniotek

 

 

> Wszystkie teksty


 

+ nota biograficzna

+ teksty krytyczne
+ galeria
+ kontakt

 

 

 

      copyright © 2008 design by zielonykot